Inici | Contacte | Ajuda | A A A | RSS RSS 2.0

1.9.1 Quins són els hàbits de compra de la població (en relació als productes de consum i el municipi on s'hi va)? (actualització)

1.9.1 Quins són els hàbits de compra de la població (en relació als productes de consum i el municipi on s'hi va)? (actualització) Govern obert | Teixit comercial i mercats municipals - 04/06/2015

Pel que fa al lloc de compra en alimentació, l'adquisició de carn s'ha incrementat en botigues i supermercats i mantingut als mercats. Menor compra en fruita i verdura als mercats i major als supermercats, sense diferencies en les botigues. La compra de peix fresc s'ha incrementat molt als supermercats i sense canvis en mercats i botigues. Major consum del sector de la carn, productes càrnics, peix i marisc en el mateix barri, en segon lloc en altres barris i residual en altres municipis. En equipament de la persona comportament diferent en funció del producte, des de sectors amb molta fidelitat al barri fins a àmbits amb una fidelitat baixa i amb una tendència a comprar a Sant Boi o altres municipis. Pel que fa al parament de la llar no s'observen grans diferències entre els subsectors.

1.9.4 Quin impacte té l'obertura de nous grans supermercats urbans en la resta de teixit comercial? (actualització)

1.9.4 Quin impacte té l'obertura de nous grans supermercats urbans en la resta de teixit comercial? (actualització) Govern obert | Teixit comercial i mercats municipals - 04/06/2015

La situació respecte al 2012 ha canviat amb l'obertura del Mercadona al nostre municipi a la zona industrial propera als barris de Casablanca i Camps Blancs. Ha impactat en els tres grans grups de despesa amb intensitats diferents, major respecte al grup de l'alimentació (carn i productes càrnics, peix i marisc i fruits i hortalisses), menor en el grup de despesa equipament de la persona, concretament aparells, articles i productes per a la cura i higiene personal i residual en articles de parament de la llar, subsector de la cristalleria, vaixella i estris per a la llar.

1.9.2 En quina mesura els canvis en aquests hàbits han generat més riquesa i per extensió, més ocupació en el sector? (actualització)

1.9.2 En quina mesura els canvis en aquests hàbits han generat més riquesa i per extensió, més ocupació en el sector? (actualització)
Autor Govern obert | Teixit comercial i mercats municipals - 07/01/2015

Des del 2011, s'ha incrementat la tendència a comprar producte bàsic d'alimentació en botigues i especialment en supermercats en detriment dels mercats. De la mateixa manera, els supermercats han estat la tipologia de comerç amb més sol·licituds d'obertura d'activitat durant el mateix període. Balanç: pràcticament el mateix nombre de comerços a principis del 2011 que a finals del 2013, i increment dels llocs de treball i del nombre de contractacions en el sector.

1.9.3 Quins factors expliquen la ubicació i l’obertura de nou comerç a la ciutat? (actualització)

1.9.3 Quins factors expliquen la ubicació i l’obertura de nou comerç a la ciutat? (actualització)
Autor Govern obert | Teixit comercial i mercats municipals - 07/01/2015

La nova regulació normativa de promoció de l'activitat econòmica del 2011, la possibilitat de capitalitzar l'atur per a noves iniciatives, la bonificació del 50% en la contractació de persones, i la subvenció a les quotes de cotització al règim d'autònoms, són mesures que han ajudat moderadament a l'obertura de nou comerç a la ciutat des del 2011 fins enguany.

Veure més  - 2017  - 2016  - 2015  - 2014  - 2013  - 2012  - 2011  - 2010  - 2009 


Enllaç permanent: