Inici | Contacte | Ajuda | A A A | RSS RSS 2.0

1.9.4 Quin impacte té l'obertura de nous grans supermercats urbans en la resta de teixit comercial? (actualització)

1.9.4 Quin impacte té l'obertura de nous grans supermercats urbans en la resta de teixit comercial? (actualització) Govern obert | Teixit comercial i mercats municipals - 04/06/2015

La situació respecte al 2012 ha canviat amb l'obertura del Mercadona al nostre municipi a la zona industrial propera als barris de Casablanca i Camps Blancs. Ha impactat en els tres grans grups de despesa amb intensitats diferents, major respecte al grup de l'alimentació (carn i productes càrnics, peix i marisc i fruits i hortalisses), menor en el grup de despesa equipament de la persona, concretament aparells, articles i productes per a la cura i higiene personal i residual en articles de parament de la llar, subsector de la cristalleria, vaixella i estris per a la llar.

Pel que fa a l'alimentació, concretament en carn i productes càrnics, ha absorbit una quota de mercat del 9% que resta al conjunt de comerços ja instal·lats amb anterioritat. És el cinquè actor per quota de despesa per darrera dels Mercats de la Muntanyeta, Sant Jordi, Ciutat Cooperativa i supermercat Bon Àrea. Com que la localització de la compra pel que fa a aquest sector majoritàriament (en un 68%) es fa en el mateix barri, possiblement ha tingut una incidència i per tant una major competència amb els actors del mateix ram més propers (Mercat Torre de la Vila). Pràcticament el volum de despesa efectuat al Mercadona (9%) és similar al de l'Alcampo i Caprabo junts (10,5%).

 
Respecte al peix i marisc, la quota de mercat assolida és d'11,6%, sent el supermercat amb major volum de despesa i el tercer dels actors en el municipi, per darrera dels mercats de Sant Jordi i Muntanyeta, restant per tant un elevat percentatge als establiments preexistents.
La localització de les compres en aquest sector és pràcticament igual que l'anterior, amb un 68,6% efectuades al mateix barri, per tant novament amb una major incidència negativa sobre els agents del mateix ram més propers.
Quasi de forma similar que en el sector càrnic el volum de despesa efectuat a Mercadona (11,6%) és equiparable a la suma de Caprabo i Alcampo (10,6%).
 
En el sector de fruites i hortalisses, l'impacte no ha sigut tant elevat ja que en aquest àmbit les botigues tenen una major quota de mercat i els supermercats i els mercats tenen un volum de mercat molt inferior.
 
Respecte al sector d'equipaments de la persona l'impacte ha sigut en el subgrup d'aparells, articles i productes per a la cura i higiene personal. El volum de compres als supermercats és elevat i Mercadona ha impactat amb força, amb un 18,2% de quota de despesa en competència directa amb l'Alcampo (16,8%) i Caprabo (13,5%).
 
Pel que fa a Parament de la llar, donat que Mercadona no ven aquest tipus de productes la seva incidència és mínima.
 
Nota: a l'anàlisi considerem que en les respostes quan s'esmenta Mercadona, en un 95 % es fa la compra en Sant Boi (la despesa en Mercadona fora del nostre municipi és residual).

 


Enllaç permanent:


 

Afegir comentari

Fitxa d'usuariIniciar sessió | Registrar-se