Inici | Contacte | Ajuda | A A A | RSS RSS 2.0

1.9.3 Quins factors expliquen la ubicació i l’obertura de nou comerç (i de quina mena) a la ciutat?

1.9.3 Quins factors expliquen la ubicació i l’obertura de nou comerç (i de quina mena) a la ciutat?
Autor Govern obert | Teixit comercial i mercats municipals - 21/12/2012

Les tipologies de comerços amb major demanda són les relacionades amb el comerç al detall, excepte vehicles de motor (42,5%).

 Majoritàriament es tracta de:

  • comerç de productes alimentaris, begudes i tabac en establiments no especialitzats;
  • comerç al detall de peces de vestir;
  • altres tipus de comerç al detall en establiments no especialitzats (basars, venda al detall d’articles de regal, decoració i roba d’infants);
  • comerç al detall de fruites i hortalisses.

 

 

 

En segon lloc activitats de serveis de menjar i begudes, (gairebé un 15% de les altes), molt repartit entre establiments de begudes (16) i restaurants i establiments de menjar (14). La tercera de les tipologies de comerç amb més volum d’altes, són les relacionades amb altres serveis personals, activitats relacionades amb la perruqueria i altres tractament de bellesa.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Els principals factors que explicarien l’actual mapa comercial al nostre territori serien:
 
  • Existència de gran nombre de locals disponibles i tancament de molts comerços de persones autòctones.
  • La necessitat de fer una gran inversió per obrir un nou comerç; La no concessió de crèdits i la no disponibilitat de tresoreria o líquid, així com l’excessiu preu dels lloguers.
  • Moltes altes de comerços, es fonamenten en la constatació real d’un gran trànsit de persones, sobre tot a l’eix comercial entre els mercats de la Muntanyeta i Sant Jordi.
  • Trobar un local més assequible econòmicament.
  • Recerca d’una solució a la crisi actual, com alternativa a la situació personal concreta.
  • La normativa vigent que fa incompatible el comerç a l’engròs amb el nucli urbà.
  • L’existència d’una zona comercial pèssima; El no ser un referent de comerç en equipaments de la persona o de la moda i per tant no ser atractius.

 

Fitxes metodològiques (INDICADORS):
 

Nº de noves llicències d’activitat econòmica a Sant Boi, agost 2010 – juliol 2011: Departament d’Organització i Qualitat, Ajuntament de Sant Boi de Llobregat

 

 

 


Enllaç permanent:


 

Afegir comentari

Fitxa d'usuariIniciar sessió | Registrar-se